Mogę zamówić jeszcze logo na grill i brelok?
[O2] Wybór auta z salonu: która będzie najtańsza w eksploata
Zwiń
X
-
[O2] Wybór auta z salonu: która będzie najtańsza w eksploata
Witam,
po ponad 10 latach bezawaryjnej eksploatacji Skody Octavii I 1.6 AEE przyszedł czas na zmianę - mój tata właśnie rozgląda się za Skodą Octavią II i ma mętlik w głowie jeśli chodzi o silniki... 1.2 i 1.4 na papierze wyglądają bardzo dobrze, ale boi się o trwałość. Może lepiej więc wybrać 1.6?
Planowany czas eksploatacji: 10-12 lat.
Planowany roczny przebieg: 10.000 km (maksimum myślę 15.000).
Kryteria: jak najmniejsze zużycie paliwa i koszty eksploatacji.
Czy ktoś ma doświadczenie z tymi silnikami i jest w stanie powiedzieć, który będzie najcichszy?
Wersja to ma być jakiś miętusek + kilka dodatków. Cenowo w grę wchodzą tylko i wyłącznie te trzy silniki.
Auto będzie kupowane w Lublinie, ale może ktoś zna miejsce, gdzie można wynegocjować lepsze rabaty? W grę wchodzi też Wawa (ja mam salon pod nosem na Modlińskiej).
Pewnie powtarzam temat ops: ale będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie.
Pozdrawiam,
nemi
PS. Jak coś, to pewnie będzie do sprzedania dotychczasowa - pierwszy właściciel, ok. 160.000 km przebiegu, grudzień 1999 r., 1.6 75 KM, golas (tylko centralny zamek, alarm, 1 poduszka, ABS i alarm), srebrny metalik, instalacja gazowa SGI. Użytkownik - jedyny - ma 48 lat, prędkość z jaką porusza się auto to 90-100 km/h.
-
-
Zamieszczone przez nemipo ponad 10 latach bezawaryjnej eksploatacji Skody Octavii I 1.6 AEEZamieszczone przez nemiPlanowany czas eksploatacji: 10-12 lat.Zamieszczone przez nemiPlanowany roczny przebieg: 10.000 km (maksimum myślę 15.000).Zamieszczone przez nemi1.6 75 KMZamieszczone przez nemiprędkość z jaką porusza się auto to 90-100 km/h
Jeśli tak, to "lepsze jest wrogiem dobrego" JA trzymałbym się 1,6.
i to ZDECYDOWANIE w tym przypadku.
Zamieszczone przez nemiCzy ktoś ma doświadczenie z tymi silnikami i jest w stanie powiedzieć, który będzie najcichszy?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kontakt.plZamieszczone przez nemiPS. Jak coś, to pewnie będzie do sprzedania dotychczasowa
A jeśli chodzi o obecny 1.6, to silnik jest wystarczający dla tak niewymagającego użytkownika jak mój szanowny rodzic .
Ale... W teorii silnik 1.2 spala średnio o 1.7 litra mniej na 100 km! To daje jakieś 800 zł oszczędności rocznie - czyli darmowy serwis . Warto?
Zamieszczone przez szkodanemi, możesz uściślić o który 1,4 chodzi, ale mojego zdania to nie zmienia.
PS. Dzięki za pierwsze odpowiedzi!
PS2. Ktoś na forum sprzedaje Skody, prawda? Niestety rzadko na forum bywam i nie bardzo kojarzę . Może da się kupić taniej?
Komentarz
-
-
Musisz pomyśleć również o tym, że silniki z turbo wymagają trochę więcej uwagi podczas eksploatacji. Jak nie zadbasz musisz liczyć się z naprawami. Ale pewnie mają lepsze przyspieszenie. Co do tego co podają w katalogu w tabelce spalanie trzeba troszkę podchodzić z rezerwą - przynajmniej w eksploatacji miejskiej.AniaM
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
O2 FL 2009 Combi Ambiente 1,8TSI (160KM)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez aniam111Musisz pomyśleć również o tym, że silniki z turbo wymagają trochę więcej uwagi podczas eksploatacji. Jak nie zadbasz musisz liczyć się z naprawami. Ale pewnie mają lepsze przyspieszenie. Co do tego co podają w katalogu w tabelce spalanie trzeba troszkę podchodzić z rezerwą - przynajmniej w eksploatacji miejskiej.
Jeśli chodzi o ruch miejski, to sprawę załatwi Fiat Cinquecento.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez nemiPS2. Ktoś na forum sprzedaje Skody, prawda? Niestety rzadko na forum bywam i nie bardzo kojarzę . Może da się kupić taniej?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez nemiA jeśli chodzi o obecny 1.6, to silnik jest wystarczający dla tak niewymagającego użytkownika jak mój szanowny rodzic .
Ale... W teorii silnik 1.2 spala średnio o 1.7 litra mniej na 100 km! To daje jakieś 800 zł oszczędności rocznie - czyli darmowy serwis . Warto?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12Ja już kiedyś pisałem, że 1.2TSI ma w porównaniu z 1.6 znacząco lepsze osiągi
[ Dodano: Pią 05 Mar, 10 21:48 ]
Zamieszczone przez Agamek12wstrzymałbym się jeszcze z rok
do 3
żartuje, ale najtańszą i najpewniejszym wyborem będzie IMO wybór najprostszego.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
W sumie może być tak, że 1.2TSI spalając średnio około 1,5l paliwa mniejod 1.6i "oszczędzi" przez 10 lat około 2.000l benzyny, czyli jakieś 9-10k zł. Do tego jakieś 1000zł na ubezpieczeniu OC (bo ono zależy od pojemności). Więc można założyć, że jeśli nawet coś się popsuje, to kompensując wydatki na naprawy z oszczędnosciami i tak wyjdzie się "na swoje". Ale mimo wszystko poczekałbym chwilę aby poczytać opinie innych użytkowników motoru 1.2TSI...
Komentarz
-
-
nemi w sumie to polecam Ci 1.6 MPI szkoda że dopiero teraz myślicie kupić, ale może jeszcze teraz traficie coś z 2009 roku z 11 tys zł upustu, z tym przebiegiem i z myślą o 10 letnim użytkowaniu dołożyłbym gaz i myślę że byłbyś zadowolony. Sam mam taka Skodzinkę z LPG też kupiłem z myślą o 8-10 letnim użytkowaniu z tym że jako drugi samochód w rodzinie z przebiegiem do 15 tys góra rocznie. Na razie parę tysięcy na liczniku przy delikatnej jeździe przy mrozach jakie były mi pali 10-10,5 gazu i około 1,5 litra benzyny co jak dla mnie jest bardzo dobrym wynikiem, no chyba że nie lubicie gazu :roll: Ja mam 5 samochód na gaz od około 20 lat i nadal jestem zaOCTAVIA 2 FL MINT 1.6 MPI + GAZ Landi Renzo
CITIGO 1.0 MPI + GAZ Landi Renzo
PIŁEŚ NIE JEDŹ - JECHAŁEŚ NIE DZWOŃ
Komentarz
-
-
Na tą chwilę nikt Ci nie powie jak będą sie zachowywać silniki z rodziny TSI po 10 latach . Ogólnie po ok 1 roku eksploatacji masz mnóstwo informacji na forum ( wyszukiwarka ) Na pewno nie są to opinie miarodajne ,co do wyboru auta , ale coś niecos mozna sie dowiedzieć . Na pewno sprawdzoną jednostką jest 1.6 MPI , niestety jest to silnik starszej generacji ( co nie znaczy gorszy !!!! ) . Jezeli szanowny rodzic chciałby czasmi pobrykac radzę 1.4 TSI , jezeli jazda na emeryta stanowczo polecam 1.6 . Kompromisem byłoby zakupić Diesla ( tani w ekspolatacji i sprawdzony ) , lecz niestety drozszy w zakupie
Komentarz
-
-
A dlaczego wlasnie skoda? Tata kupuje znaczek na masce czy samochod? Moim zdaniem, nie kupi dzisiaj samochodu klasy kompaktowej z tak dobrymi materialami jak pod koniec lat 90, a nawet tak dobrze wykonanego. Dobre materialy mozna znalezc w autach klasy wyzszej (>50k eur) albo luksusowej (>100k eur), chociaz i tam w paru miejscach widac tanie plastiki.
Co do silnikow turbodoladowanych, to dzisiejsze turbiny sa bardziej awaryjne niz te montowane 10 lat temu. Kiedy przypomne sobie forum passata sprzed 7 lat, to pisano tam masowo o zawieszeniu wielkowahaczowym, zamkach, sprzegle, ale prawie nigdy o padajacych turbinach.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez entrangerA dlaczego wlasnie skoda? Tata kupuje znaczek na masce czy samochod? Moim zdaniem, nie kupi dzisiaj samochodu klasy kompaktowej z tak dobrymi materialami jak pod koniec lat 90, a nawet tak dobrze wykonanego. Dobre materialy mozna znalezc w autach klasy wyzszej (>50k eur) albo luksusowej (>100k eur), chociaz i tam w paru miejscach widac tanie plastiki.
Zresztą tu nie chodzi o plastiki, tylko o święty spokój przez kolejne 10 lat - obecna Skoda okazała się tak bezawaryjna, że nawet ja się zdecydowałem na zakup identycznej (tylko młodszej i dobrze wyposażonej), chociaż to takie dziadkowe auto :P
Zamieszczone przez METALLICAno chyba że nie lubicie gazu
Ale LPG raczej odpada - z naszych wyliczeń wynika, że instalacja zwróci się dopiero po ok. 60.000 km (uwzględniając +2 l LPG na 100 km i dodatkowy serwis). I zmniejsza bagażnik :]. Ale może przy tym 1.6 auto byłoby z instalacją - cóż, nie moja decyzja.
Upust 11.000 zł jeszcze jest i dlatego teraz właśnie robione są przymiarki do zakupu.
Komentarz
-
-
Ja też polecam 1.6 MPI. Silnik jest wystarczajaco mocny i totalnie bezawaryjny. Nie bierze oleju. Ma bardzo mocny dół i naprawdę jak na 1.6 ładnie przyśpiesza
1.2 TSI miełem okazje pojeździć. Była to skoda Yeti. Zbiera się dość ładnie, ale szału w prównaniu z 1.6 MPI nie ma. W dodatku nie bardzo wiadomo jak ten nowy silnik będzie sie sprawowował za 5-6 lat.
dlatego na dzień dzisiejszy proponowałbym wybrac 1.6 MPI.Czarny Elegance
Komentarz
-
Komentarz